Venrayseweg 12a, 5961 AG Horst

Diëtist/Orthomoleculair therapeut/Kindervoedingscoach

Bij ons in de praktijk werkt Debbie Kusters, eigenaresse van Praktijk Gezonde Stijl met locaties in Lomm, Venlo en Horst. Praktijk Gezonde Stijl adviseert in ziekte en gezondheid, bij over- en ondergewicht. Iedereen streeft er natuurlijk naar om lekker te genieten van het leven; Soms wordt dit echter bemoeilijkt wanneer men (chronisch) ziek wordt. Met voeding en leefstijl is veel winst te behalen om klachten te bestrijden!

In haar praktijk begeleidt Debbie zowel volwassenen, als pubers en kinderen. Iedereen is anders en heeft andere behoeftes. Juist deze verscheidenheid inspireert haar. Haar begeleiding kenmerkt zich door maatwerk, afgestemd op de persoonlijke omstandigheden en wensen.

volwassenen

Met welke ziektebeelden kan ik bij Praktijk Gezonde Stijl terecht?
Diabetes, hart- en vaatziekten (incl. verhoogd cholesterol en hoge bloeddruk), COPD, reumatische
aandoeningen, maag-darm-leverziekten (o.a. prikkelbare darm syndroom, Ziekte van Chrohn, Colitus
Ulcerosa), voedselallergie of -intolerantie, longziekten (o.a. COPD, astma), huidaandoeningen,
oncologie, ondervoeding, herstelzorg COVID .
Staat uw ziektebeeld er niet bij en wilt u graag weten wat ik voor u kan betekenen? Neem gerust
vrijblijvend contact met mij op.
Of heeft u last van vage klachten als vermoeidheid, concentratie/ geheugenproblemen, gebrek aan
energie, slaapproblemen, hormonale klachten, stemmingswisselingen, maag-darmklachten, hoofdpijn,
burn-out, acné, eczeem, onregelmatige cyclus e.d. en heeft u hiervoor de medische molen al
doorlopen en wordt er geen oorzaak gevonden?
Ook dan bent u bij Praktijk Gezonde Stijl aan het juiste adres!
Desgewenst wordt er gebruik gemaakt van ontlastingsonderzoek, intolerantie-onderzoek, DNA-
analyse, hormoontesten e.d. voor meer inzicht.
Of wilt u klachten voorkomen en preventief maatregelen nemen voor een optimale gezondheid
voor de lange termijn? Ik help graag met een persoonlijk voedings- en leefstijladvies afgestemd op
uw situatie. En weet dat in een gezonde leefstijl ook een keer een ongezonde keuze past….

kinderbegeleiding

Maakt u zich zorgen om uw kind, omdat er onder-/overgewicht dreigt of al een feit is ?
Een dieet is niet de oplossing!!
Bij Praktijk Gezonde Stijl leren kinderen hoe ze gezond kunnen leven, leren ze zelf keuzes maken en
met behulp van het werkboek krijgen de kinderen inzicht waarom ze door gezond te eten beter
kunnen denken, spelen, rennen en groeien. Bovendien is er aandacht voor het vergroten van het
zelfvertrouwen, zodat het kind weer lekker in zijn/haar vel komt te zitten.
Ouders worden ondersteund in het motiveren van hun kind, het goede voorbeeld geven, het naleven
van het plan om zo het doel te bereiken.
Of heeft uw kind veel last van buikpijn, een moeizame stoelgang, doorlopend oorontsteking,
eczeem, hooikoorts, astma, is hij/zij vaak vermoeid of is er sprake van een voedselallergie of
intolerantie? Ook dan kunt u terecht bij Praktijk Gezonde Stijl!
Desgewenst wordt er gebruik gemaakt van ontlastings- en/of intolerantieonderzoek voor inzicht.

vergoeding

De dieetadvisering door de diëtist wordt voor drie kalenderuren per jaar vanuit de basisverzekering
vergoed. Mogelijk heeft u ook een aanvullende verzekering waarin nog extra uren diëtetiek zijn
opgenomen. Dit is na te zien in uw zorgpolis. Praktijk Gezonde Stijl heeft met veel zorgverzekeraars
een contract.
Dieetadvisering valt onder uw eigen risico. Dit geldt niet voor kinderen tot 18 jaar. Kinderen hebben
geen eigen risico en de dieetbegeleiding wordt tot 3 uur volledig vergoed.
Praktijk Gezonde Stijl is volgens afspraak te bezoeken op de locatie van Fysio + te Horst. Voor meer
informatie of het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met Debbie Kusters van Praktijk
Gezonde Stijl
Tel. 0629870649, email: info@praktijkgezondestijl.nl